Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.
Sorry, unable to load the Maps API.

De rekruterings- en marketingcampagne van 100% (Fl)ik willen we een positief beeld van het Gentse korps op vlak van diversiteit bewerkstelligen en richt zich voornamelijk naar Gentenaars en ‘nieuwe Gentenaren’ in het bijzonder.

Tot voor kort maakten we onze vacatures bekend via mainstream kanalen, voornamelijk gekend bij mensen met een kunst/culturele achtergrond. Dit leverde vaak ‘op elkaar gelijkende profielen’ op. Met de bekendmaking van onze recente vacature ‘communicatie-medewerker’ wilden we een andere aanpak, een andere focus met een bewuste keuze voor meer diversiteit en toegankelijkheid.

In ons bedrijf zien we culturele diversiteit als één van de aspecten van ‘divers zijn’. Taal is daar maar één aspect van, naast culturele diversiteit en religie, gender, geaardheid, leeftijd en ervaring. Met al deze diversiteitsaspecten trachten we rekening te houden.
Ons HR-beleid is erop gericht om al onze werknemers, de kans te geven om door te groeien.

De inkanteling van de graduaatsopleidingen in het hoger onderwijs bracht heel wat veranderingen met zich mee. Om er voor te zorgen dat ook (toekomstige) graduaatsstudenten hun weg kunnen vinden in de dienstverlening van de hogeschool, hebben wij in het academiejaar 2019-2020 studentencoaches aangeworven.

Waarom is de lerarenkamer (nog steeds) zo wit? Het Onderwijscentrum organiseerde uitwisselings- en ontmoetingsavonden om vanuit ervaringen zicht te krijgen op drempels bij lerarenopleiding en op de schoolvloer.

Om een divers team samen te stellen investeert Microstart Gent in het creëren van groeikansen. Maar ook door competenties die kandidaten elders verworven hebben te erkennen.