Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.
Sorry, unable to load the Maps API.

In ons bedrijf zien we culturele diversiteit als één van de aspecten van ‘divers zijn’. Taal is daar maar één aspect van, naast culturele diversiteit en religie, gender, geaardheid, leeftijd en ervaring. Met al deze diversiteitsaspecten trachten we rekening te houden.
Ons HR-beleid is erop gericht om al onze werknemers, de kans te geven om door te groeien.

Bij de ontwikkeling van onze nieuwe campagne nemen we de realiteit van de diverse samenleving mee. Uiteindelijk willen we een betere toekomst voor iedereen.

Uit de gesprekken en interviews bleek dat deze studenten zich vaak de enige voelen in hun opleiding en niet altijd een netwerk hebben in de school, en dat ze het taalbegeleidingsaanbod wel kennen, maar liefst bij vrienden en medestudenten te rade gaan met taalvragen, niet bij een docent of taalcoach.

Volvo Cars stimuleert de medewerkers om hun kwalificaties op te krikken en dit tijdens de werkuren. Tegelijk is het ook een win voor het bedrijf in de strijd naar technisch talent.

Een aantal kleine en grote initiatieven geven diversiteit intussen kleur en kansen in onze school. Deze initiatieven leiden pas tot een gedragen, dynamische cultuurswitch als deze ingebed zijn in de brede HR-beleidsvisie.

In het najaar van 2020 besloten vijf faculteiten (Recht en Criminologie, Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Farmaceutische Wetenschappen, Letteren en Wijsbegeerte, Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen) de krachten te bundelen en een gezamenlijk interfacultair initiatief rond diversiteitsensitief onderwijs te realiseren. Zo werd een reflectietool ontwikkeld om lesgevers te ondersteunen in de screening van hun eigen onderwijspraktijk op het vlak van diversiteitsensitiviteit.
