Beeldvormingscampagne
“Toen we de campagne ontwikkelden, was het vrij snel duidelijk dat ons team vanuit het diversiteitsdenken vertrok. Voor ons is het nagenoeg evident dat je bij de profilering van je product, oog hebt voor diversiteit. Enkel witte gezichten en profielen lijkt ons niet echt aangewezen.”
– Gaetano Palermo, verantwoordelijke campagne
- Aanleiding: Campagne over koolstofneutrale toekomst.
- Ambitie: Een weerspiegeling van de diverse samenleving in acties & campagnes.
Nadat we in 2020 opgeschud werden door de coronapandemie, was het voor ons essentieel om dit jaar te beginnen met een nieuwe ambitie: een betere toekomst bouwen voor de planeet en voor ons allemaal.
Daarvoor werkten we een nieuwe campagne uit. De campagne toont echte wetenschappers, professoren, bloggers, ondernemers en medewerkers van ENGIE, maar ook optimistische burgers met eenzelfde overtuiging over een koolstofneutrale toekomst.
In de campagne was het aspect van diversiteit bewust een aandachtspunt, diversiteit in de brede betekenis, maar ook met oog voor de culturele verscheidenheid. De campagne bestaat uit een 5-tal affiches die momenteel in het breed in het straatbeeld aanwezig zijn, oa ook in Gent. Twee daarvan zijn met een quote en een foto van volwassenen met een migratieachtergrond. Maar voor alle duidelijkheid: we kozen in eerste instantie voor deze mensen omdat ze experten zijn in hun beroepsdomein! Dat was en blijft het eerste selectiecriteria
- Organisatie: Engie
- Contactpersonen:
- Gaetano Palermo; gaetano.palermo@engie.com
- Adres: 8 Contributiestraat, 9000 Gent
Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.
Sorry, unable to load the Maps API.