Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.
Sorry, unable to load the Maps API.
Het zoeken naar een goede medewerker is een kwestie van maatwerk. Het begint bij de vacature. Voor onze laatste vacature maakten we gebruik van een chequelist ‘leesbare vacature’.
In ons bedrijf zien we culturele diversiteit als één van de aspecten van ‘divers zijn’. Taal is daar maar één aspect van, naast culturele diversiteit en religie, gender, geaardheid, leeftijd en ervaring. Met al deze diversiteitsaspecten trachten we rekening te houden.
Ons HR-beleid is erop gericht om al onze werknemers, de kans te geven om door te groeien.
Een aantal kleine en grote initiatieven geven diversiteit intussen kleur en kansen in onze school. Deze initiatieven leiden pas tot een gedragen, dynamische cultuurswitch als deze ingebed zijn in de brede HR-beleidsvisie.
Stad Gent wil specifiek bij de A & B-profielen een grotere weerspiegeling van de Gentse culturele diversiteit. De BIS-stages voor deze functies worden sinds 2020 verhoogt naar 30 plaatsen.
De rekruterings- en marketingcampagne van 100% (Fl)ik willen we een positief beeld van het Gentse korps op vlak van diversiteit bewerkstelligen en richt zich voornamelijk naar Gentenaars en ‘nieuwe Gentenaren’ in het bijzonder.
Voor nieuwkomers is toegang krijgen tot nieuwe netwerken, een belangrijke en cruciale hefboom in het vinden van een gepaste job. Twee teams in ons bedrijf engageerden zich voor een mentorschap van één jaar met hoger opgeleide anderstaligen.