Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.
Sorry, unable to load the Maps API.

Tot voor kort maakten we onze vacatures bekend via mainstream kanalen, voornamelijk gekend bij mensen met een kunst/culturele achtergrond. Dit leverde vaak ‘op elkaar gelijkende profielen’ op. Met de bekendmaking van onze recente vacature ‘communicatie-medewerker’ wilden we een andere aanpak, een andere focus met een bewuste keuze voor meer diversiteit en toegankelijkheid.

In ons bedrijf zien we culturele diversiteit als één van de aspecten van ‘divers zijn’. Taal is daar maar één aspect van, naast culturele diversiteit en religie, gender, geaardheid, leeftijd en ervaring. Met al deze diversiteitsaspecten trachten we rekening te houden.
Ons HR-beleid is erop gericht om al onze werknemers, de kans te geven om door te groeien.

Een aantal kleine en grote initiatieven geven diversiteit intussen kleur en kansen in onze school. Deze initiatieven leiden pas tot een gedragen, dynamische cultuurswitch als deze ingebed zijn in de brede HR-beleidsvisie.

De rekruterings- en marketingcampagne van 100% (Fl)ik willen we een positief beeld van het Gentse korps op vlak van diversiteit bewerkstelligen en richt zich voornamelijk naar Gentenaars en ‘nieuwe Gentenaren’ in het bijzonder.

Stad Gent wil specifiek bij de A & B-profielen een grotere weerspiegeling van de Gentse culturele diversiteit. De BIS-stages voor deze functies worden sinds 2020 verhoogt naar 30 plaatsen.

Het aanwerven van ‘nieuw’ personeel gaat hand in hand met een open, wees-welkom visie en ondersteuning van zowel nieuwe werknemers, als reeds aanwezig personeel en leidinggevenden. IKEA Gent werkt daarvoor samen met externe deskundigen.