Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.
Sorry, unable to load the Maps API.
De rekruterings- en marketingcampagne van 100% (Fl)ik willen we een positief beeld van het Gentse korps op vlak van diversiteit bewerkstelligen en richt zich voornamelijk naar Gentenaars en ‘nieuwe Gentenaren’ in het bijzonder.
Het zoeken naar een goede medewerker is een kwestie van maatwerk. Het begint bij de vacature. Voor onze laatste vacature maakten we gebruik van een chequelist ‘leesbare vacature’.
Stad Gent wil specifiek bij de A & B-profielen een grotere weerspiegeling van de Gentse culturele diversiteit. De BIS-stages voor deze functies worden sinds 2020 verhoogt naar 30 plaatsen.
Tot voor kort maakten we onze vacatures bekend via mainstream kanalen, voornamelijk gekend bij mensen met een kunst/culturele achtergrond. Dit leverde vaak ‘op elkaar gelijkende profielen’ op. Met de bekendmaking van onze recente vacature ‘communicatie-medewerker’ wilden we een andere aanpak, een andere focus met een bewuste keuze voor meer diversiteit en toegankelijkheid.
Om een divers team samen te stellen investeert Microstart Gent in het creëren van groeikansen. Maar ook door competenties die kandidaten elders verworven hebben te erkennen.
In ons bedrijf zien we culturele diversiteit als één van de aspecten van ‘divers zijn’. Taal is daar maar één aspect van, naast culturele diversiteit en religie, gender, geaardheid, leeftijd en ervaring. Met al deze diversiteitsaspecten trachten we rekening te houden.
Ons HR-beleid is erop gericht om al onze werknemers, de kans te geven om door te groeien.