Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.
Sorry, unable to load the Maps API.
Uit de gesprekken en interviews bleek dat deze studenten zich vaak de enige voelen in hun opleiding en niet altijd een netwerk hebben in de school, en dat ze het taalbegeleidingsaanbod wel kennen, maar liefst bij vrienden en medestudenten te rade gaan met taalvragen, niet bij een docent of taalcoach.
Sinds academiejaar 2020-2021 kunnen anderstalige studenten een bijzonder statuut aanvragen onder de categorie ‘anderstalige student’. Er werden hogeschoolbrede afspraken gemaakt rond de minimum toe te kennen faciliteiten voor anderstalige studenten.
Tijdens het Coronajaar 2020 wilden we erkenning geven aan de last voor studenten die de coronarestricties met zich meebrengen én studenten uitnodigen om oog te hebben voor positieve elementen in een verhaal waar zij zelf vorm aan kunnen geven.
Onze trajectbegeleiding volgt studenten met specifieke noden individueel op. Elke opleiding heeft zijn gespecialiseerde trajectbegeleider die trajecten op maat samenstelt. Bovendien is deze begeleiding per campus georganiseerd. De trajectbegeleider werkt nauw samen met de docenten en de zorgcoaches en het Stuvo-personeel.
Door Corona was het moeilijk voor studiezoekers om een studiekeuze te maken. Belangrijke infokanalen zoals de SID-in beurzen, openlesdagen, infodagen, workshops, … dienden noodgedwongen online te gebeuren. Kandidaat-studenten gaven aan dat zij hun studiekeuze via het volledige online gebeuren moeilijk konden maken.
HOGENT kiest voor een breed taalbeleid dat integraal deel uitmaakt van haar beleidsuitvoering. Doelgerichte en structurele aandacht voor taalvaardigheid maakt deel uit van een stimulerend en kansrijk hoger onderwijs.