Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.
Sorry, unable to load the Maps API.
De inkanteling van de graduaatsopleidingen in het hoger onderwijs bracht heel wat veranderingen met zich mee. Om er voor te zorgen dat ook (toekomstige) graduaatsstudenten hun weg kunnen vinden in de dienstverlening van de hogeschool, hebben wij in het academiejaar 2019-2020 studentencoaches aangeworven.
HOGENT kiest voor een breed taalbeleid dat integraal deel uitmaakt van haar beleidsuitvoering. Doelgerichte en structurele aandacht voor taalvaardigheid maakt deel uit van een stimulerend en kansrijk hoger onderwijs.
Onze trajectbegeleiding volgt studenten met specifieke noden individueel op. Elke opleiding heeft zijn gespecialiseerde trajectbegeleider die trajecten op maat samenstelt. Bovendien is deze begeleiding per campus georganiseerd. De trajectbegeleider werkt nauw samen met de docenten en de zorgcoaches en het Stuvo-personeel.
Tijdens het Coronajaar 2020 wilden we erkenning geven aan de last voor studenten die de coronarestricties met zich meebrengen én studenten uitnodigen om oog te hebben voor positieve elementen in een verhaal waar zij zelf vorm aan kunnen geven.
Uit de gesprekken en interviews bleek dat deze studenten zich vaak de enige voelen in hun opleiding en niet altijd een netwerk hebben in de school, en dat ze het taalbegeleidingsaanbod wel kennen, maar liefst bij vrienden en medestudenten te rade gaan met taalvragen, niet bij een docent of taalcoach.
De overstap van het middelbaar onderwijs naar het hoger onderwijs is voor velen een grote stap. Secundaire scholen en andere dienstverleningen doen heel wat inspanningen om laatstejaarsleerlingen en nieuwkomers te informeren over het hogeronderwijslandschap. Zo brengen leerlingen onder begeleiding een bezoek aan de SID-in beurs, kunnen ze een gesprek aanvragen met een CLB-medewerker of krijgen ze klassikaal een infosessie over het leerkrediet.